Google arama motorunda seo sıralamasını etkileyen faktörler bilinmemekle birlikle birçok webmasterın tecrübe edinmesiyle sıralama faktörlerinin neler etklediğini ve yükseltiğini bilinmektedir. Google internet şirketinin bizlerden sağladığı seo sırları aşağıdaki sıralıyabiliriz.

  1. Domain
  2. Site otoritesi
  3. Backlinkler
  4. Kullanıcı Deneyimi
  5. Sosyal medya

Domain Adının Seoya Etkisi

Tam eşleşen yani keyword domainler  Google sıralamalarında kolayca yükselebilir, ancak son yıllarda google arama motorunun algoritmasını güncellemesinden sonra artık daha zor sıralama girmeye başladı.

Eski (yaşlı) domain kayıt yaptırmadan domain geçmişini araştırmanızda çok önemlidir. Daha önceden kayıt yaptığınız alan adı google tarafından cezalandırıldıysa yükselmesi çok zordur, Bir kere Google tarafından kara listeye düşmüşse yükselmesi oldukça zordur. Ciddi bir çalışma gerektirir.

Çok az  bir katkısı olduğu bilinsede pek çok webmaster yeni regledikleri alan adılarının süresini enaz 3 ile 5 yıl arasında kayıt ettirmiştir. Bunun temelinde ise google algoritmaları yatmaktadır. Çünkü google hergün binlerce web sitenin açıldığını ve 1 yıl dan sonra tekrar uzatmıyarak arama sonuçlarına giren siteleri çöp olarak görmektedir. Bundan dolayı domain süresinin seo etkisi olduğunu göz önünde bulundurmak gerekmektedir.

Ülke TLD Uzantısı

Hangi ülke dilin web site açılacaksa o ülkeye ait domain uzantısı seçilmesi yapılan araştırmalarda ortaya çıkmıştır.

com = Ticari alan adı olarak üretilmiş olmasına rağmen günümüzde her tür site için kullanılmaya başlamıştır. İngilizce de ” commercial” anlamına gelmektedir.
.net = İngilizcede ağ uzantısı anlamına gelen “network” kelimesinden kısaltılmıştır.
.org = Organizasyonlar için kullanılır “organization” kelimesinin ilk üç harfi kullanılmıştır.
.biz = Bu uzantı iş, ticaret anlamına gelen “business”  kelimesinden kısaltılmıştır.
.info = Uzantısı bilgi anlamına gelmektedir. İngilizcede “information” kelimesinin kısaltılmışıdır.
.pro = Profesyonel anlamına gelmektedir. İngilizcede professional” kelimesinin kısaltılmışıdır.
.name = Gerçek isimler için bu uzantı kullanılmaktadır. İngilizcede “nickler” kelimesinden üretilmiştir.
.edu = Eğitim kurumları için türetilmiş bir alan adı uzantısıdır. “education” kelimesinin kısaltılmışıdır.
.gov = Devlet kuruluşlarının alan adı uzantısıdır. “government” kelimesinin kısaltılmışıdır.

Örneğin, .com uzantılı domain’i Google.com.tr’de com.tr uzantılı domainler kadar kolay yükseltebilirsiniz. Rusça içerikli bir site yapılacak “com.tr” yerine “.ru” uzantısı seçmek sizlere avantaj sağlıyacaktır.


Dipnot: Domain’de gizli whois bilgisi verenler Google sıralamasında olumsuz etkisi olur.


Site Otoritesi Yükseltme

Anasayfalar kadar alt sayfaların otoritesi oldukça önemlidir. Sadece anasayfaya yapılan çalışmalar belli bir süreden sonra spam skorunuzun yükselmesine sebep olucaktır. Bu tür sorunların ileride baş ağrıtıcağından alt sayfalara ve kategorilere gerekli çalışmalar yapılmalı en az anasayfa gibi güçlendirilmesi gerekmektedir.

Sayfalarında hazırlanmasında en önemli unsur özgün içeriktir. Özgün olmayan siteler hiçbir zaman kopyaladıkları sitelerin üstüne çıkamaz ve kalıcı olamazlar. İçerik oluştururken h1, h2, h3 meta taglarını kullanmak çok önemlidir. Aşırı optimizasyondan kaçınarak anahtar kelimelerinizle alakalı kelimeler kullanabilirsiniz.Yazılan içeriklerde anahtar kelimelerinizi birkaç defa tekrarlayarak alakalılık düzeyinizi arttırabilirsiniz. Bu konuda wordpress kullanıcılarına Yoast seo eklentisi kullanmalarını tavsiye edebiliriz. Yazdığınız içeriklerde makale ile alakalı teknik konuları size bildirmekte ve eksikleri görme konusunda fayda sağlamaktadır.

Backlink

Backlinkler

Seo çalışmalarında tartışmasız en büyük etken olan backlink (referans linkler) olduğunu söyleyebiliriz. İçerikleriniz ne kadar kaliteli olursa olsun yeterince backlink çalışması yapılmadığı taktirde üst sıralarda kendinize yer bulamıycaksınız. Backlink alırken dikkat edilmesi konular olduğunu unutmayınız. Aldığınız Backlinkleri sadece anasayfanıza almak spam açısından başınıza dert olucaktır. Kategorileri ve yazılarınız içinde gerekli çalışmalar yapılmalıdır. Kısacası söyle diyebiliriz.

Backlink Çalışması yapılırken Dikkat edilmesi gereken

  1. Anasayfa alınan linkler %25 olucak şekilde ayarlanmalıdır
  2. %15’lik kısmı alt kategorilere alınmalıdır.
  3. %5 gibi bir oranda yazılara backlink çalışması yapılmalıdır.

Backlink çalışması bir bütün olarak düşünülmelidir. Google sıralamasını etkileyen faktörler arasında birinci olarak düşünülmelidir.

Kullanıcı Deneyimi

Arama motorlarını yanıltmak kısa sürede kolay bir algı olarak görülse bile uzun vadede gereken ceza ve yaptırımları uygulamaktadır. Son yıllarda teknolojinin gelişmesiyle arama motorları kullanıcı deneyiminin önemini ön plana çıkartmaktadır. Burada yapılması gerekenler websitenizi ziyaret eden kullanıcılar sayfalarda rahat gezmesi için yapılan çalışmalara dikkat edilmelidir. Web sitenizi hemen terk etmemesi içinde sitenizde yapılan çalışmalar kullanıcı deneyimi açısında çok önemlidir. Bir ziyaretçinin arama motorundan sitenize çıkış süresine kadar hepsi kayıt altına alınıp web siteniz puanlanmaktadır. Google sıralamasını etkileyen faktörler arasında ikinci sırayı aldığını söyleyebiliriz.

Kullanıcı deneyimi için yapılması gerekenler;

  1. Sade ve anlaşılır Web tasarımlar
  2. Ziyaretçilerin isteklerine cevap vermek
  3. Özgün ve doyurucu bilgiler sunmak
  4. Sayfalar arası geçiş yaptırarak ziyaretçiyi daha fazla sitede tutmak

Bunun gibi birçok faktör kullanıcı deneyimini olumlu yönde etkilemektedir. Kullanıcı deneyimini arttırmak için sitelerinize çeşitler oyun bilgi yarışmaları ekliyerek kullanıcılarında daha fazla sürede site de kalmasını sağlıyabilirsiniz.

Sosyal Medya

Sosyal Medya

Sosyal medyanın google sıralamasını artık etkisini tartışmaya bile gerek kalmadığını düşünüyoruz. Büyük kitlelere bir anda erişim sağlamasında konusunda sosyal medya platformları bizlere kolaylık sağlamaktadır. Bu sayede bir ürünü ve markayı kısa sürede milyonlara, binlere ulaşılması daha kolay bir hale gelmektedir. Sosyal medyanın gücünüde doğru kullanılması da gerekmektedir. Kullanmadığın güç, güç değildir. Sözünü söyleyen ne doğru söylediğini sosyal medya için düşünebiliriz.